1.4 Patrimoni Artístic

Patrimoni artístic.

Centre Picasso d’Orta.

Antic Hospital.

El Centre Picasso ofereix la possibilitat de veure juntes les obres corresponents a dues èpoques importants en l’evolució artística de Picasso, els primers passos cap a un estil lliure i personal, al 1898, i l’esclat del cubisme, al 1909. Obres que actualment estan disseminades per museus i col·leccions particulars arreu del món. Una bona part de l’obra de Picasso a Orta són paisatges. Al Centre Picasso podem veure el resultat de la interpretació que va fer Picasso dels paisatges d’Orta, només ens cal mirar per la finestra o sortir a fer un tomb per veure els paisatges originals, els mateixos paisatges que Picasso veié per primera vegada fa més de cent anys.

A l’Antic Hospital, edifici renaixentista construït l’any 1575, és on s’exposa, de forma permanent, les reproduccions facsímil, amb la màxima qualitat i tan pròximes a l’original com ha estat possible, de pràcticament totes les obres realitzades en les dues estades al poble i també d’altres obres realitzades a Barcelona o a París, però que evoquen Orta.

El Centre Picasso és una entitat privada sense ànim de lucre que pretén homenatjar Picasso, potser l’artista més genial del segle XX, i mostrar al món els forts lligams d’estimació que s’establiren entre ell i Orta, tan pel que fa a l’aspecte artístic com a l’afectiu, que va generar una obra singular que reflecteix la profunda estimació de Picasso vers Orta.