1.3 Patrimoni Natural

Patrimoni natural.

Parc Natural dels Ports

Els Ports

El patrimoni natural està representat principalment per: Els Ports, un dels espais més ben conservats i espectaculars de l’àrea mediterrània i que alberga una important mostra de flora i fauna .

El massís des Ports te una extensió que s’aproxima als 800 quilometres quadrats, es troba comprés entre les comarques de la Terra Alta i el Baix Ebre al Nordest, eixamplat-se en sentit sudoest entre les comarques del Montsià a Catalunya, el Matarranya al Baix Aragó i la comarca dels Ports de Morella al País Valencià.

Part del massís es declarat, el 1967 Reserva Nacional de Caça, amb objectiu  de protegir i incrementar la presència de la cabra salvatge. La part catalana, des del 2001, és Parc Natural .

Mas de Quiquet (Radial Patrimoni Natural)

Està situat a l’interior dels Ports d’Orta, a 14 km del municipi, a la capçalera del riu Estrets, i molt prop de l’Àrea Recreativa «La Franqueta», el mas de Quiquet, constitueix la RADIAL DEL PATRIMONI NATURAL fa les funcions d’aula didàctica, i als seus voltants hi ha una exposició sobre l’evolució del paisatge als Ports, hi ha també l’inici de dos itineraris senyalitzats: el de la cova de Picasso i el del mas de Corretja, on també es troben la reproducció d’antigues activitats preindustrials, com una carbonera, clot de pega i un forn de calç.  En aquest indret Picasso hi feu estada el mes d’agost del 1898, i en deixa mostra en multitud de dibuixos al carbó i algun oli (vegeu www.centrepicasso.cat).

GALERIA D’IMATGES DE LA ZONA MAS DE QUIQUET-FRANQUETA